Air untuk kehidupan

Salam,

Apa yang anda tahu mengenai air?

Air bukan sahaja untuk kegunaan minum.Air banyak fungsinya seperti kegunaan harian.Ada yang anggap air yang kita minum dan guna sekarang sudah 100% bersih sampaikan sesetengah individu yang sanggup menggunakan air yang kotor sebagai sumber penggunaan hari-hari seperti membasuh kain, memasak dan paling teruk sekali minum!!Bayangkan lah badan anda dah penuh dengan air yang kotor yang ada bakteria..buat masa ni anda memanglah tak rasa apa-apa cuba 10 tahun lagi, 20 tahun lagi ke pasti anda sakit..


Hah, cuba tengok gambar kat atas tu, perghhhhhh!! kotor bukan kemain lagi air..berkeladak..siap ada banyak bakteria..tak sanggup nak minum..tengok pon dah nak muntah

Cuba bayangkan air kotor ni masuk dalam badan anda, tak payah tunggu beberapa tahun, sekarang on the spot terus dapat penyakit!!



Ini bukti yang dapat kita lihat di Negara luar seperti Afrika..Memanglah Afrika negara yang orang ramai anggap kotor dan daif tapi ingat!!Malaysia pun sumber air bukannya bersih sangat pun..tengok je lah air dalam Sg.Klang tu ha, sampah sarap, bangkai, dan macam-macam lagi lah ada dalam tu..

Kalau tapis pun tak guna..macam tu jugaklah hasilnya..Tu lah sebab kita diberi pilihan untuk buat kepeutusan yang terbaik untuk diri kita.


Ini di Malaysia kita boleh lihat dah banyak sangat isu air macam ni keluar.Berlambak-lambak sampaikan isu macam ni dianggap remeh je oleh sesetengah pihak bertanggungjawab..Ye, memang betul diorang dah jalankan tanggungjawab mereka tapi sampai mana mereka tolong?

Yang diberi pilihan kita..kita lah kena tentukan..Takkan mereka nak sediakan kita filter setiap rumah..bankrup lah diorang berjuta juta rakyat Malaysia ada..


Jadi sekarang anda yang buat KEPUTUSAN!!




"MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT"






Share on Google Plus

About Mohd Syakir

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment