Perjalanan Menjadi Usahawan Operator Vending Machines

Anda ingin jadi Usahawan Operator Vending Machine. Kami sedia membantu anda.


adamo vending machines



Vending Machines kami ade jual.
Teknikal team support kami berikan.
System online sales pon ade. Biz Vending  Machine yang paling penting adalah Teknikal Support. Adamo sentiasa akan settle masalah anda dalam masa kurang 3-12jam(jika anda kol kami)


Harga usah risau. Boleh bincang. Kami saje letak harga MARKET dlm sebut harga tersebut. Sebenarnya harga kami murah dan sangat berpatutan dengan servis yg diberikan. Ade sebab saya(Kabul) tak benarkan team Adamo letak harga sebenar dalam system quotation tu.

Sebenarnya saya sedih, selama 3 tahun kami bagi peluang pada agent wat so kol "MELAYU". Tapi tak de seorg drpd puluhan agent Melayu diluar sane beli ngan Adamo. Semunya lebih suka beli ngan syarikat bukan islam. Sedangkan buyer mereka semuanya MELAYU. Yg best tu, bila ada masalah mesin tahu pulak cari Adamo. Bila kami tak dpt tolong atas sebab tertentu, tahu pulak marah.

Biar saya bgtau agent2 diluar sane. Jika kami bgtau harga sebenar. Seperti harga anda semua beli di tersebut, sudah tentu END USER akan beli direct dgn Adamo. Baru korang semua baru tahun langit tinggi rendahkan. Dan yang tak best tu. Main petik nama Adamo pulak. Cakap camni "adamo mahal, belilah dgn saya, saya punya 11800 shj, adamo 14800"... errmmm.... sepatut hampa semua kene berterima kasih kerana Adamo.Kami sangat beretika. Kami kilang. Kami tak tayang harga murah pada end user. Tapi bila lihat camni. Tggu je lah Gerila Sales akan tiba nnti...

Kami kilang. kita bukan jumpa di mamak stall atau pon jumpa di mane-mane. Anda boleh dtg kekilang kami terus untuk buat dealing. Bayangkan....Tak de satu pon agent Melayu dtg beli ngan Adamo. Mereka lebih suka support bangsa lain, daripada anak melayu islam. Ini hakikat diMalaysia. So bagaimana ekonomi islam nak bangkit. Duit ibarat air. AIR Yang mengalir SEPERTI AIR SUNGAI akan membawa manfaat kepada semua org, tanaman dan juga haiwan. Orang melayu kene sedar, jika kita asyik support bangsa lain dari bangsa sendiri. Maka satu hari kelak kita akan jadi Hamba diBumi Sendiri. Pekerja mereka orang asing. Yang berniaga pon org asing. So saya nak anda semua fikir sejenak.

Nasihat Untuk agent yg sentiasa pantau facebook kami dan jadi tali barut competitor...
Kami adamo berniaga memang untuk Kaya(SEBAB KAYA WAJIB UTK ORG ISLAM, nnti saya kupas dibawah nnti).
KITA niaga nak bantu org islam.
Kita niaga sebab nak Bayar banyak ZAKAT.

Kita berniaga sebab nak sediakan peluang pekerjaan pada ANAK BANGSA.

Kita berniaga sebab nak tunai fardhu kifayah.

Kita niaga sebab Sunnah Nabi Muhammad SAW.

Kesemua belasan Staff Adamo adalah orang Melayu Islam dan anak jati Malaysia. Duit gaji mereka semua dibelanjakan dalam NEGARA Malaysia tercinta.


Ada sebab Adamo keluarkan air mineral sendiri(SPLASSHY) , dan semua Vending Machine kami pakai air SPALSSHY. Kami ambil dr telaga ORG ISLAM, iaitu Haji Osman di Simpang Renggam. Memang harga dia MAHAL sikit. Tapi saya beli ,sebab nak support perniagaan org Islam. Nasihat saya kepada semua perniaga Vending Islam.


Takkan AIR MINERAL atau RO yang tidak berperisa pon nak support bukan islam.. Macam semagat anda semua.. Supportlah perniaga islam.

Usah cakap pasal sokong PAS ,UMNO, dan ambil keris pelbagai. Tak payah cakap lah join grouping BiZ sane sani., Jika jual air yg tak berperisa pon beli ngan ORG BUKAN ISLAM. Mane pergi semangat jati kita.

Saya tak kesah anda tak beli ngan Adamo. Rezeki Allah yg bagi. Rakyat Malaysia ade 28juta. Rezeki luas, adamo sendiri adalah Vending Machine Operator. Kami mmg ade dalam industri ini sejak 2007. Kita pon tak cukup tangan nak pasang mesin sendiri.  Saya berpegang kepada ayat ini 'We do our Best, Let ALLAH SWT DO THE REST". Adamo sangat fokus dalam industri Vending Machine dan kita akan terus berada dalam industri ini Insya Allah.


Ramai org kol kilang kami dan cakap. "Kenapa Adamo Vending tak boleh jual air RM1 macam mesin warna OREN tu. Kata syarikat Islam. Sepatutnya kene jual air murah lee". Ni saya bagtau kenapa.
Mesin Oren tu adalah KILANG pembuat air. KILANG PEMANIS,
UNTUK maklumat semua , PEMANIS bukan lagi hak MILIK ORG ISLAM. Datuk JOHARI telah jual semuanya pada ASAHI GROUP. PEMANIS adalah milik ASAHI GROUP. ASAHI adalah KILANG ARAK di JEPUN. Utusan qoute : "Johari berkata, Permanis yang dibeli pada harga RM72 juta pada 2004 berjaya dinaikkan nilainya sehingga mampu dijual pada harga RM820 juta.Artikel Penuh: © Utusan Melayu (M) Bhd

So kepada Cikgu Sekolah , Pegawai Kerajaan, Tuan Tanah, pegawai Surau dan Masjid. Ambillah lagi mesin PEMANIS. Supportlah lagi Syarikat ARAK paling besar tu...

Ingat Nabi SAW cakap jihad paling besar adalah jihad lawan HAWA NAFSUkan. So lawan sikit Nafsu nak beli benda murah2 je... Beli mahal sikit janji buatan org ISLAM. Bukan ASAL ade halal JAKIM je ISLAM. so kami yg org islam, staff Adamo semua islam, so ni tak CUKUP HALAL ke... Daripada Islam kepada islam barulah HALAL...

Lagi satu PEMANIS boleh jual murah sebab mereka kan kilang. Ni yg KPDNKK kene pantau. Sepatutnya kilang tak boleh jual terus kepada end user. Kami beli ngan pemborong pon dah 98sen setin .Mane mungkin kami boleh jual RM1.00. Agak2 la.. kita pon ade kos yg perlu ditanggung. Bukan sahaja Perniaga Vending sahaja tergugat bila Pemanis buat begini, malah semua perniaga kedai runcit, mamak stall dan lain-lain juga turut terasa impaknya.

Sepatutnya jgn la jual Kilang PEMANIS tu pada Asahi Group. Dah elok SANGAT kita orang ISLAM kuasai pasaran AIR MINUMAN BERBUNGKUS. Badan kita 70% air. Air adalah perkara asas. So org ISLAM kene niaga air. Barulah tunai fardhu kifayah. Jika tidak kita semua dpt dosa. Itu yg Adamo Vending buat semua ni sebab nak Tunai Fardhu kifayah. Kita berniaga perlu fikir untuk 500 tahun kedepan. Untuk anak bangsa kita semua. Supaya akan datang nnti mereka akan terbela.

Jadi pesanan kepada Orang Melayu Islam diMalaysia, tak kesah apa kerja anda, jawatan anda, biz anda sedang buat dan bakal buat. Yang paling setiap kita akan ditanya akan 5 benda kan. Harta yg kamu belanjakan , Masa TerLuang, Masa Muda, Masa Sehat dan Masa Hidup. Manfaatkan 5 perkara tu untuk bantu Ekonomi Islam. Kita mampu sebenarnya.

Bangsa luar sanggup naik tongkang bergadai nyawa untuk masuk Malaysia. Sebab mereka tahu, boleh jadi Kaya Raya duduk diMalaysia. Mereka tahu 3-5 tahun pertama sahaja jadi kuli. Pastu mereka dah boleh buat biz dan org tempatan pula jadi Pembeli mereka. dimane silapnya??. Jangan salahkan mereka. Mereka RAJIN. Mereka belajar. Mereka tahu setiap bulan nak hantar duit kekampung at least RM1000. Mereka berusaha lebih.

Silapnya adalah Pengguna Melayu.

Silapnya adalah Perniaga Melayu.

Silapnya adalah Pegawai Penguatkuasa Melayu.

Atas saya ade cakap pasal kita WAJIB KAYA. Tahukah anda bahawa Orang yang mampu memberi adalah Kaya. KAYA = MEMBERI. Jadi mudah sahaja bagaimana nak dapat hakikat kaya dan Insya Allah Dia akan berikan kekayaan harta pada kita. Kita perlu banyak memberi.

Satu kita beri, 10 Allah SWT ganti. Tak penting berapa banyak untuk memberi. janji memberi. Jika ada org minta sedekah dtg kat kedai makan. Kita mmg dah ujung bulan ni. dah kering. Tapi kita boleh bagi juga RM1. Tekan NAFSU. Kan dah jadi KAYA. So malaikat pon Doa pada Allah, "Ya Allah lihat hampa mu ini, die pun sedang tak de Duit, Tapi die tetap bagi RM1. Jadi ya Allah, KAU berikan kekayaan kepadanya dia boleh memberi dengan lebih Banyak lagi" .Ameen.

Dalam islam pon ade minta supaya kita jadi kaya dan berjaya. seperti dalam azan. Ramailah bersolat dan Marilah menuju KEJAYAAN. Dalam rukun islam ade bgtau supaya kita perlu kaya. Syahadah, Solat, Puasa, Zakat, dan Haji. jadi untuk tunai Zakat dan Haji perlu kan kekayaan. Jika kita tak cukup kurang Nisab, mana mungkin wajib Zakat atas kita. tapi takkan tak kaya adalah alasan tak tunai Zakat. Begitu juga tunai Haji. Kita perlu usaha lebih untuk jadi Kaya dan Berjaya.

Lagi satu last sekali. Nak berniga perlu ade ILMU. tanpa ILMU anda akan gagal. Tuntut ILMU penting. Tapi yang paling penting adalah AMALKAN apa yg anda pelajari tu. sebab jika tak amal, maka lupalah. So benda yg anda tahu, tanpa diamalkan bukan ILMU namanya, tapi adalah MAKLUMAT SAHAJA.

Berniaga kene ada MENTOR. mentor yg dah berjaya atau on track. Macam anda nak pergi Kelantan, anda kene ikut jalan ke Kelantan. Tak kisahlah anda naik kancil sekali pon. Tapi make sure ikut org depan jln ke Kelantan. Insya Allah sampai.
Tapi jika ikut salah jalan(salah org). Guna Highway dan naik ferari sekali pon tak akan sampai Destinasi.

Kepada anda yg jual vending machines, PAKAI gambar Adamo, pakai proposal Adamo, pakai video Adamo, pakai idea-idea Adamo, semua kami halalkan. DOA saya semoga Anda Kaya dan berjaya, amal dan sampaikan kepada org islam lain insya Allah.


Selamat berpuasa dan selamat berbuka puasa.

#AdamoVendingSupply

#MelayuperluBangkit

#Ramadhan2015

#VendingMachine

Berminat untuk mendapatkan  vending machine atau mahukan kami buat pemasangan ditempat anda, sila klick di bawah ini
----->>DISINI<<----


TIP UNTUNG BANYAK

Share on Google Plus

About En Ahmad Adam

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment